BCMB is een beroepsvereniging en ontmoetingsplaats van, voor en door hoog opgeleide cliëntondersteuners die gespecialiseerd zijn in het bieden van ondersteuning aan kwetsbare mensen.

Ben jij een beginnende of ervaren cliëntondersteuner? Dan is BCMB wellicht iets voor jou. Lidmaatschap van BCMB kan veel voordelen bieden. 

Lidmaatschap

Persoonlijk voordeel
  • Toegang tot een digitaal leerprogramma met intervisie, 360 gradenfeedback, praktijkgerichte en geaccrediteerde leertrajecten en een database met collega-cliëntondersteuners en hun expertisegebieden. 
  • Jaarlijks een Vakdag en een regionale bijeenkomst.
  • Verbreding van jouw netwerk van collega-cliëntondersteuners.
  • Korting van 25 euro op jouw registratie als cliëntondersteuner bij het Registerplein.
  • Via BCMB scholing kan je voldoende punten halen om aan de registratie-eisen te voldoen. 
Voordeel voor de beroepsgroep
  • BCMB vertegenwoordigt jouw stem en die van je collega-cliëntondersteuners. Bijvoorbeeld bij de gemeente, bij het ministerie van VWS en bij de zorgverzekeraars. Maar ook bij werkgevers en bij SKJ en het Registerplein. Via BCMB hebben cliëntondersteuners een stem in het sociale domein.
  • BCMB zet zich in voor de verdere professionalisering van jouw beroepsgroep. Bijvoorbeeld door het opstellen van een beroepsprofiel, een beroepscode en door het opzetten van een goede registratie van cliëntondersteuners.
Contributie
De contributie van BCMB bedraagt 225 euro per jaar. Dit is inclusief toegang tot de online leeromgeving, waar je een persoonlijk plan kan maken, intervisie kunt volgen en één leertraject per jaar kan volgen. De Vakdag is tot nu toe gratis voor leden. Ook de regionale bijeenkomsten zijn gratis voor leden.

Aanmelden als lid
Dat kan via het inschrijfformulier.

Opzeggen lidmaatschap
Lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Het beëindigen van het lidmaatschap dient schriftelijk vóór 1 december aan de ledenadministratie te worden gemeld via een mail aan info@bcmb.nl. 

Onze missie

Onze missie is cliëntondersteuners ondersteunen in het professionaliseren van het vak en het verbreden van hun kennis en ervaring.

Onze visie

Onze visie is dat een goede cliëntondersteuner de cliënt en zijn omgeving in hun kracht zet en waar mogelijk het netwerk van de cliënt benut. Cliëntondersteuners hebben kennis en ervaring op het gebied van leven met een beperking.