BCMB bevordert de kwaliteit en deskundigheid van aangesloten cliëntondersteuners.

Dit doet BCMB door scholing aan te bieden en een Register van Cliëntondersteuners waarmee cliëntondersteuners aan kunnen tonen dat zij hun kennis op peil houden. 

Scholing & registratie

Scholing
  • BCMB heeft een digitale leeromgeving voor haar leden ontwikkeld. Klik hier voor meer informatie.
  • Elk voorjaar organiseert BCMB een Vakdag met ALV. Voor meer informatie over de laatste Vakdag en/of de volgende Vakdag, klik hier.
  • Geregeld organiseert BCMB masterclasses of themabijeenkomsten.
Register van Cliëntondersteuners
Cliëntondersteuners kunnen zich registreren bij het Registerplein. Met deze registratie tonen cliëntondersteuners bij opdrachtgevers, werkgevers en cliënten aan dat zij hun vak beheersen en ontwikkelingen bijhouden. Leden registreren zich zelf bij Registerplein. BCMB maakt de afspraken met Registerplein over de registratiecriteria. Leden van BCMB krijgen € 25 korting op de registratiekosten. 

Voor meer informatie over registreren, klik hier.
Voor meer informatie over het Register van Cliëntondersteuner (Registerplein), klik hier.
Voor meer informatie over het register voor jeugd- en gezinsprofessionals (SKJ), klik hier.

Onze missie

Onze missie is cliëntondersteuners ondersteunen in het professionaliseren van het vak en het verbreden van hun kennis en ervaring.

Onze visie

Onze visie is dat een goede cliëntondersteuner de cliënt en zijn omgeving in hun kracht zet en waar mogelijk het netwerk van de cliënt benut. Cliëntondersteuners hebben kennis en ervaring op het gebied van leven met een beperking.